Milí čtenáři ráda bych vámi podělila o své dojmy z projektového dne, který se konal za montessori Základní škole Nový svět v Opavě.
Měla jsem možnost chopit se programu pro děti 1-3.třídy.
Časová náročnost: 4 hodiny
Cíle a obsah:
1. Získání zajímavých informací o tuhých mýdlech (přírodní mýdla, M&P glycerinová mýdla, komerční mýdla)
2. Objasnění rozdílů přírodních mýdel vs. komerčně prodávaných mýdlech v drogerii/supermarketu
3. Náhled do výrobnách postupů mýdel a svíček
4. Získání informací o druzích vosků pro výrobu svíček (parafin; sójový, kokosový, včelí vosk)
5. Objasnění rozdílů v benefitech vosků.
6. Procvičení dovednosti praktické výuky (tvoření a výroba svíček/mýdel).
Obsahem celého projektu bylo povídání si o přírodních mýdlech a svíčkách. Program byl rozdělen na dvě části - v první části jsme se věnovali mýdlům a ve druhé části svíčkám. Každá část programu začínala teoretickou částí, která postupně a systematicky přecházela do části praktické, ve které si děti vyrobily výrobek (svíčku/mýdlo).
PŘÍRODNÍ MÝDLA
Teoretickou částí, ve které jsme si s dětmi v mnoha zajímavých aktivitách (myšlenkové mapy, pracovní listy...) řekli hlavní rozdíly mezi přírodními mýdly a těmi v drogerii, dále jsme si povídali o postupech výroby a složení. Děti měli možnost názorné ukázky jednotlivých složek (včelí vosk, oleje a másla, sušené bylinky, glycerin, vůně,...), opět ve velmi zajímavých činnostech si všechny tyto suroviny mohli osahat a očichat. Pouštěli jsme si zajímavá videa nejen z procesu výroby u nás v ČR, ale také ve světě. V praktické části jsme vyráběli mýdla z mýdlové hmoty, do kterých mohli děti přidat některé suroviny o kterých jsme se bavili v části teoretické.
PŘÍRODNÍ SVÍČKY
Obsahem teoretické částí bylo vysvětlit si z čeho se svíčky vyrábí, objasnění a vysvětlení základních pojmů (vosk, druhy vosku - kokosový, sójový, včelí, parafin), postup výroby odlévaných svíček (čajové plovoucí svíčky). Využili jsme opět možnost moderních technologií a pustili si zajímavá videa a fotografie hotových výrobků svíček. Děti měli možnost názorné ukázky jednotlivých surovin, které si mohly opět osahat/očichat. Pokusy s voskem ve vodě, kterým jsme se opět plynule a systematicky přesunuli k praktické části projektu, jehož cílem bylo vyrobit si čajovou/plovoucí svíčku.
Celý projektový den byl zakončen zabalením výrobků do hezkých sáčků, aby děti mohli obdarovat svými výrobky rodiče, pak také odměnou pro děti (nálepka, bonbon).
S celého srdce děkuji za možnost zúčastnit se a vést projektový den na této ZŠ.
FOTOGALERIE:
Komentáře
Okomentovat