Přeskočit na hlavní obsah

Mýdlový detox? ANO!

Detox? Jako mýdlový? To jako že se máš jen mýdlo a nic víc? Co? Proč?.....

Mýdlový detox (název jsem "čmajzla" u prostě-mejdlo, zdravím Míšu Halfar 😊) je forma jak nastartovat kůži. Prostě a jednoduše pokud používáte mnoho kosmetiky (hlavně tedy té syntetické a průmyslově vyráběné), musíte ji zahodit, aby se vaše kůže mohla znovuzrodit. Mýdlo-detox je forma detoxu od kosmetiky, všechno půjde pryč a zůstane jen kvalitní a přírodní mýdlo v kombinaci s čistou vodou. Poděkuje vám nejen kůže, ale i peněženka.

Na myšlenku sepsání tohoto článku mě přivedla kamarádka, která u nás byla na návštěvě podlouhé době, protože - covid rok. Při návštěvě koupelny se vrátila a nevěřícně na mne hleděla.... Ty máš v koupelně jen několik kostek mýdel, zubní pastu a řasenku. Kde máš více kosmetiky?... Byla doslova zděšená.... No, nebudu lhát. Zastavila jsem se a jen na ni vykulila oči a hledala slova. Úplně mě tím zaskočila. Dobrých pár minut jsme na sebe jen nevěřícně zíraly (známe se mnoho let, seděly jsme spolu celou střední v lavici, je to spíš ségra než kamarádka). No nakonec jsem přišla omámená šokem k sobě a snažila se vykoktat alespoň hlásku. "Heleď, já nic nemám, já, no, nepotřebuji to." Kouká na mě. "Já mám doma 3 poličky kosmetiky, na to a na tamto, taky támhle to,...." "To jsem zase čuměla já".... Tak jsem hodily kus řeči na téma kosmetika a co je opradu NUTNÉ mít doma.
Zjistily jsme, že marketing dnešní doby vás nutí mít krém na víčka, krém na líčka, krém na krk, krém na ruce, krém na prsty, krém na paty, pomalu i krém na zadek,.... vodu na oči, vodu na vrásky kolem očí, mast na vrásky kolem úst... No takhle bych tady mohla pokračovat do alelůja.
Heleďte, každej jsme jinej, nicméně pořád si myslím že pravidlo MÉNĚ JE VÍCE zde platí dvojnásob. Jediný co se tak může přihodit je, že si ty krémy akorát popletete noční použijete ráno, krém na nohy použijete na ruce... A kdo si má furt pamatovat co a čím s eteď umýt, namazat, nastříkat,... Ne, kůže nepotřebuje stovky lahviček s krémy a vodičkami. Je to k nevíře, ale nepotřebujete to. Fakt.

Abych se ale konečně dostala k tomu detoxu: Mýdlový detox je takový start, krutý start -> se takových lahviček a krabiček zbavit. Ušetříte peníze i přírodu, ale hlavně vaši kůži. Je to velmi jednoduché, prostě to všechno vezmete a vyhodíte to z koupelny (nebo v méně drastické verzi to spotřebujete, ale už si to znovu nekoupíte) a jediné co si necháte je mýdlo a voda. Když to řeknu dle Míši, prostě se na pár týdnů přestanete o svou pokožku úplně starat. Můžete si zvolit zda to bud oblast celého těla nebo pouze obličeje (kde si převážně ženy na kůži nanášejí nejvíce kosmetických produktů). Zní to hrozivě, ale je to velmi osvobozující, věřte mi. Já protože jsem do toho šla fakt na plno a ve druhém těhotenství jsem trpěla šíleným ekzémem na rostoucím bříšku a byla chvíli po léčbě kortikoidy, které mi to spíše roznesly po celém těle, jsem mýdlový detox hecla a vynechala i to mýdlo. Koupala jsem se vlažnou vodou, každý den. Jen vodou. Světe div se ani jsem nikomu nesmrděla a nikdo nepoznal, že jsem se přestala mýt mýdlem. Takže já jsem měsíc a půl držela úplný detox. A ekzém byl pryč. přísahám, že jsem ho ničím nemazala. Prvních několik dnů (řekla bych že dokonce i ty 2 týdny) byla moje kůže úplně mimo. Ekzém dostal rajčatovou barvu, kůže mě nejen svědila, ale i pálila. Šílený... ale řekla jsem si, že to vydržím, po nocích jsem stejně ale hltala nabídku všech online lékáren a házela si do košíku všemožné krémy za tisíce korun, protože co když jsem si teď tu kůži úplně posrala-lalila, že? Ale naštěstí, jsem nikdy žádnou takovou online objednávku nedokončila. A jsem na sebe fakt pyšná! Protože pak se to samo začínalo dávat nějak dokupy, suchá kůže se loupala a pod ni byla nová, bez známek nějakého projevu ekzému. Svůj tvrdý detox jsem vydržela měsíc a půl. Následně jsem se poslední týden 2x koupala v koupeli z ovesného mléka a vloček a jiné dny opět jen holá voda. Nakonec jsem si vybrala své mýdlo a tím se myji tak 3-4x za týden. Jinak je to voda. Moje kůže nesvědí, a je dokonce bez exému (už je tomu rok!), občas se mi suchá místa na kůži ale objeví, což je úplně normální, použiji lanolin nebo rostlinný olej LZS a pokožka je opět krásně vláčná.

Je tedy úplně normální, že první dny (někdy i 14-20 dní) bude vaše kůže fakticky v šoku a můžete na ní zpozorovat i zhoršení (suchá, poškozená, popraskaná, zarudlá, šupinatá, mastná kůže,...), ale vše se postupně bude samo dávat do pořádku. Pokud nastane tento problém a vy zmerčíte spíše zhoršení, neztrácejte prosím víru a naději. Já věřím, že se vám v hlavě budou honit výčitky a ty nejčernější myšlenky, možná mě budete proklínat, ale vydržte to. Kůže se o sebe umí postarat sama a bude vám vděčná za to, že ji to konečně umožníte. Ale bude potřebovat čas. Několik let jste ji trýznili syntetickými někdy jistě až toxickými "sračkalalalami", že potřebuje chuděra čas na obnovu své ochranné funkce, aby mohla makat na 100%.

Ten nejtěžší krok podle mého je ale vybrat minimum kosmetiky, kterou opravdu potřebujete. Na to už ale neexistuje žádné univerzální dogma. To je pouze na vás (spíše vaši pokožce). Je spíše mastnější, nebo naopak máte na těle suchá místa? Je  důležité sáhnout po té správné kosmetice a mýdle. A to ne jen jednou, kůže se prostě mění (já mám poměrně dost suchou kůži, ale jsou tu období, kdy pozoruji změny, například během menstruace je moje pleť mastnější než kdy dřív, a proto je vhodné kosmetiku uzpůsobit změně a sáhnout po kosmetice pro mastnější pleť). 

Na závěr - Co tedy máme v koupelně my? 
Snažím se co nejvíce používat pouze vlastní výrobky a proto nemám ani přehled co je na trhu dneska v oblibě. Fakt ne. V drogerii koupím snad , no vlastně z kosmetiky nic. Za poslední rok jsem nekoupila žádnou kosmetiku, tedy kromě zubní pasty a řasenky se rtěnkou (já se ale líčím vyjímečně - jako matka na mateřské v covid době bych řekla, že vůbec, protože jsme furt doma nebo na zahradě a tam já se líčit nepotřebuji). Takže vopravdu a fakt žádnou!
V koupelně je tedy zubní pasta a na mýdlence mýdlo na ruce. U vany a ve sprše mýdlo pro děti, šampuk na vlasy, mýdlo  a sprchové máslo na tělo, holící mýdlo, někdy si vyrobím cukrový scrub na oblast hýždí a stehen. A tím naše vybavení koupelny končí, nikdy nepoužívám všechny tyto věci najednou (respektive ihned po sobě). I David (kde bych čekala že prostě jako chlap si pojede kosmetiku z drogerie) šel do toho se mnou a taky mu to vyhovuje, doma se myje jen mnou vyrobenými mýdly a šampuky. A naše pokožka je nám vděčná. Takže když to sečtu použiju maximálně 3 produkty - zubní pastu na zuby, šampuk na vlasy, mýdlo nebo máslo na tělo. A to je vše. 

Pokud máte otázky, můžete mne kontaktovat na instagramu, facebooku, emailu a nebo zde v komentářích.

 S pokorou, vděčností a ♥
Bylinkomilovnice


Komentáře